tejadomany_small.jpgEgy átlagos hétvégi napon éppen a soros nagybevásárlásunkat végeztük az egyik közeli hipermarketben. Róttuk a sorokat, játék-, illatszerosztály kipipálva, jöhet a zöldségrészleg. A rutinszerű bevásárlás közben nekünk már sokszor fel sem tűnik, hogy az áruház hangosbemondója mit beszél: hogy egy rosszul parkoló autó rendszámát olvassa be, vagy egy hihetetlen akcióra hívja fel a figyelmet, mindegy is, hangja beleolvad a zötyögő bevásárlókocsik zajába. Pedig most nagyon fontos üzenete volt számunkra (is).

 Egy adománygyűjtő akció részleteit osztotta meg a nagyérdemű vásárlóközönséggel, amely szerint bárki hozzájárulhat, hogy a magyarországi rászoruló családok karácsonyi asztalára elegendő étel kerüljön. Ehhez pedig nem kell sokat, csak eggyel több tartós élelmiszert tenni a kosarunkba, amelyet az áruház területén tevékenykedő önkéntesek pultjánál adhatunk le. Nekünk sem kellett több, vettünk lisztet, cukrot, és az otthonra vásárolt kartonnyi Mizo tartós tejből is elkülönítettünk két dobozzal a jótékony célra. Így az aznapi, szokásosnak ígérkező bevásárlókörút személyes jótékonysági akcióvá nemesült.

Az ember hajlamos beleszürkülni a mindennapokba, és érzéketlenné válni a környezetében zajló, de az általa közvetlenül nem tapasztalható társadalmi elszegényedéssel kapcsolatban. Pedig tény, hogy Magyarországon több mint 20 ezer gyermek él mélyszegénységben, az alultáplált kiskorúak száma pedig meghaladja a százezret. Nekik és családjuknak egy csomag liszt, cukor, konzervek vagy tészták és a karácsonyfa alá való finomságok is hatalmas segítséget jelentenek.

Ez esetben szerencsére mi is jobban odafigyeltünk, és jó érzéssel távoztunk a hipermarketből, abban a tudatban, hogy egy kicsivel mi is hozzájárultunk ahhoz, hogy a rászoruló családok – és főleg a gyerekek – legalább az ünnepek alatt – ne nélkülözzék az alapvető élelmiszereket.

Mint később megtudtuk, az adománygyűjtő akció, amelyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezett, örömteli eredménnyel zárult:  230 budapesti és vidéki élelmiszer-áruházban a vásárlók összesen 93 tonna tartós élelmiszert ajánlottak fel a rászorulók számára, amelyből 15 000 csomagot állított össze az egyesület. Ez közel 20 százalékkal meghaladja a tavaly, ugyanezen akció keretében összegyűjtött mennyiséget.

Ezek a számok bizakodásra adnak okot. Nem szüntetik meg a tartós szegénységet, de elültetik a fejünkben a gondolatot, hogy már 1 liter tejjel is ugyanazt a segítséget nyújthatjuk a rászorulók számára kicsiben, mint amit például a többek között a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet is támogató Sole-Mizo Zrt. nyújt nagyban.*

*A Bonafarm Csoport – amelyhez a Sole-Mizo Zrt. is tartozik – 2012-ben indította el a Bonafarm Uzsonna Programot, amely mintegy 1500 nehéz körülmények között élő gyermek élelmezését biztosítja a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül. A megállapodás éves szinten több mint 12 millió forint értékű élelmiszerről szól.

Címkék: karácsony tej adomány élelmiszer jótékony célú rászoruló gyerek Sole-Mizo Zrt Bonafarm Uzsonna Program

A bejegyzés trackback címe:

https://tej.blog.hu/api/trackback/id/tr855033904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.