Február van, dübörög a farsangi szezon, és nemcsak az óvodákban készülnek kreatívabbnál kreatívabb jelmezekkel. Ilyenkor a felnőttek is gyakran „lemennek” gyerekbe. A kezdeti, „nem akarok hülyét csinálni magamból” típusú fanyalgás után általában sokuknál eljön az a pont, amikor lelkesen vetik bele magukat jelmezük összeállításába.
Melyik ez a pillanat? Természetesen az, amikor veszik maguknak a fáradtságot, gondolkodnak egy kicsit, hogy minek lehetne beöltözni a farsangi buliba, és ihletet kapnak. Ekkor indulnak be az események. Van, akit kreativitásának fitogtatása, van, akit a magamutogatás, van, akit a megnevettetés és van, akit a versenyszellem fűt. Végső soron mindegyiküknek egy célja van: megnyerni a jelmezversenyt – vagy szimplán begyűjteni a legtöbb, a jelmeznek köszönhető elismerést.
A siker a maskara egyediségében rejlik. Hercegnőkkel és az akcióhősökkel esélyed sincs. Ezeket hagyd meg az óvodásoknak. J Több kell ide. Nem az a cél, hogy minél extrább és különlegesebb legyen a megjeleníteni kívánt objektum. Sőt! Néha a legegyszerűbb dolgok megjelenítése okozza a legnagyobb meglepetést. Saját környezetemből is tudok jó példákat mondani: New York-i szabadságszobor, párna, répa és tök párban, karácsonyfa, WC-papír… és folytathatnánk a sort a legprofánabb és aha-élményt kiváltó példákkal, amelyekről nem is tudtad volna elképzelni előtte, hogy ötletet adhat a jelmezhez.
De ki gondolná például, hogy akár egy pohár tejnek vagy sajtdarabnak is be lehet öltözni? Természetesen mi be vagyunk oltva tejtermék témában, úgyhogy mi gondoltunk is rá.
1. | ![]() |
2. | ![]() |
3. | ![]() |
Ha pedig kevésbé öltöznél végterméknek, akkor maradj a forrásnál: vegyél fekete-fehér foltos kezeslábast és szarvakat, majd akassz magadra egy méretes tőgyet, és máris tehénnek érezheted magad. Sőt, ugyanezt a élményt a gyereked és a kutyád is átélheti. J Mintának pedig veheted akár a Mizo jókedvű és jó kiállású csípőtelki reklámbocijait. A siker garantált lesz.
4. | ![]() |
5. | ![]() |