tej-es-fogyokura.jpg…méghozzá magas kalcium és D-vitamin tartalmának köszönhetően. Jó hír ez így a nyár derekán, amikor már 30 fok fölé kúszik a hőmérő higanyszála, és nem takargathatjuk tovább magunkat hosszú ujjú és szárú ruhákkal.

Persze senki ne kezdjen most töménytelen mennyiségű tejet inni reggel, délben, este, a tejtől ugyanis önmagában nem kezdünk el fogyni. Henter Izabellát, a Bonafarm Csoport dietetikusát kérdeztük arról, hogy akkor mégis mi az összefüggés a tejtermékek és a fogyókúra között.

„A kalcium és a tejben szintén megjelenő D-vitamin pozitív hatású a csontfejlődésre, ásványosodásra, szerepük van a csontritkulás (osteoporosis) megelőzésében, de sok pozitív tulajdonsága mellett a fogyást is segítheti”- mondta Henter Izabella.

Kutatások igazolják…

Több kutatás talált már összefüggést a kalcium- és D-vitamin-bevitel, valamint a testsúlyváltozás között.

2004-ben egy, a knoxville-i Tennessee Egyetem professzora, Michael Zemel vezette vizsgálatban elhízott emberek vettek részt, akiket három csoportra osztottak és három különböző típusú étrendet kaptak.

Mindhárom csoport résztvevői fogytak, de legtöbbet, átlagosan 11 kg-ot azok, akik sok tejterméket fogyasztottak, míg a 2. és 3. csoport tagjai 8,5, ill. 6,8 kg-ot. A kísérlet eredményei igazolták, hogy a tejtermékek és a bennük található kalcium elősegíti az izomzat megőrzését, a fogyás folyamatát és a felsőtest zsírvesztését. A D-vitamin pedig azért hasznos, mert segíti a kalcium beépülését a szervezetbe.

Egy másik, kétéves megfigyelésen alapuló vizsgálat is hasonló következtetésre jutott. Kimutatták, hogy az alacsony zsírtartalmú, mediterrán vagy alacsony szénhidráttartamú étrend mellett, azok fogytak többet, akiknek a szérum kalcium, illetve D-vitamin szintje magasabb volt.

Ezek az eredmények természetesen a tej kiegészítő, a kalcium és D-vitamintartalmának köszönhető, jótékony mellékhatásait igazolják csupán.

Az igazi fogyókúrához azonban elengedhetetlen, hogy gondosan ügyeljünk az étkezéssel bevitt kalória mennyiségére. „Ha nem szeretnénk hízni, vagy inkább fogynánk, akkor figyeljünk a kalóriákra, amit leginkább a zsírtartalom befolyásol”- tette hozzá a Bonafarm Csoport dietetikusa. A szakértők napi 500 kcal-val kevesebb energiát javasolnak a fogyáshoz. Ennek érdekében mindig az alacsony zsírtartalmú tejtermékeket válasszuk, amellyel naponta már 170 kalóriát megspórolhatunk, ami a szükséges mínusz harmada. A tejkészítmények – így a Mizo termékei is – tehát nemcsak kalcium- és D-vitamin-, hanem alacsony zsírtartalmukkal is hozzájárulnak ahhoz, hogy karcsúbbak legyünk.

Címkék: fogyókúra kalcium zsírszegény kalóriabevitel D-vitamin

A bejegyzés trackback címe:

https://tej.blog.hu/api/trackback/id/tr656472551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.