kefir.jpgKorábban már írtunk a savanyított tejtermékek jótékony hatásairól. Volt belőlük, nem is kevés. A kefirre azonban érdemes még visszatérni néhány szó erejéig, hiszen neki vannak további, megkülönböztető, egészségvédő hatásai is.

A kefir tápértéke nem különbözik lényegesen a többi hasonló tejtermékétől, a kefir élettanilag, dietetikai és terápiás szempontból mégis értékesebb.

A kefir támogathatja az immunrendszert, szabályozza a vérnyomást, a vércukorszintet és a koleszterinszintet, valamint a bélrendszerre is jótékony hatással van. Ezeket persze a legtöbb savanyított tejtermék tudja. A bélműködéssel kapcsolatban azonban a kefir rendelkezik egyedi tulajdonságokkal is.

A kefir könnyen emészthető, a bélben gátolja az erjedési folyamatokat, hatására a táplálék a vékonybélben gyorsabban halad át. A kefirben természetesen képződő szén-dioxid pedig pozitív hatást gyakorol az emésztésre. Segít a bélrendszer salaktalanításában, felpörgeti az anyagcserét, megszünteti a székrekedést.

kefir_pocak.jpg

A kefir jótékony hatással van a különböző gyomor- és bélbetegségekre, mint például a gyomor- és bélhurut, a székrekedés, a gyomorsav elválasztásának zavarai, valamint a gyomor- és nyombélfekély.

Ezért különösen Oroszországban gyomor- és anyagcsere-megbetegedések, sőt, magas vérnyomás, érelmeszesedés és allergia kezelésére használják.

Utóbbi hatását a Tajvani Nemzeti Egyetemen, Ji-Ruei Liu vezetésével végzett kísérletek igazolták, melyek bizonyították, hogy a kefir immunglobulin-tartalmának köszönhetően megakadályozza a különféle ételallergiák kialakulását. A tejfehérje allergiában szenvedőknek azonban természetesen nem ajánljuk.

Alacsony zsír- és kalóriatartalmának köszönhetően ideális kiegészítője a fogyókúrának, diétának; ráadásul egy evőkanál búzakorpával keverve csillapítja az éhséget, és megszünteti a székrekedést, javítja az anyagcserét.

A légúti megbetegedések kezelésére is alkalmas, sőt bőrbetegségeket is kúrálhatunk vele. A kefir jó az ekcémára és aknéra is. A kefir csökkenti a szorongást és depressziót, vitalitással tölti meg a szervezetet, valamint a másnaposságra is igen hasznos.

Meggyőző, nem? Most kiegészítheted az újévi kívánságok sorát: „2014-ben több kefirt eszem!”. A Mizo kefirek pedig segítenek betartani az ígéretedet! :-)

Címkék: egészség allergia diéta anyagcsere kefír bélműködés savanyított

A bejegyzés trackback címe:

https://tej.blog.hu/api/trackback/id/tr445757902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.