lenolaj-turo_01.jpgA természetgyógyászok már évszázadok óta használják a nagy esszenciális zsírsavtartalmú lenolajat túróval elkeverve a legkülönbözőbb egészségügyi problémák természetes úton történő orvoslására. Utánajártunk, hogyan is fejti ki hatását ez a csodakombináció.

 

Melyek az esszenciális zsírsavak?

Esszenciálisnak azokat az anyagokat nevezzük, amelyek a szervezet számára nélkülözhetetlenek. Az esszenciális zsírsavak – más néven telítetlen zsírsavak – közé tartoznak az úgynevezett omega-3- és omega-6-zsírsavak.

A kettő közül az omega-3 rendelkezik szélesebb körű egészségvédő hatással, hiszen fogyasztásának emelésével csökkenthető a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata. A legismertebb omega-3-zsírsavak a véredények tágításával csökkentik a vérnyomást, javítják a vér áramlási feltételeit, valamint mérséklik a szívfrekvenciát. Csökkentik továbbá vérünk triglicerid és LDL-koleszterin szintjét, vagyis megelőzhetjük velük például az érelmeszesedés kialakulását.

lenolaj-turo_02.jpg

Az ártalmas telített zsírsavak elégetése telítetlenek nélkül pedig lehetetlen lenne. Ezért is esszenciálisak a szervezet számára.

Hogyan juttathatjuk a szervezetünkbe az egészséges zsírsavakat? 

Mivel az omega zsírsavak előállítására a szervezet nem képes, a táplálkozással kell, hogy a szervezetbe jussanak.  A legismertebb omega-6 és omega-3 zsírsav, a linolsav és az alfa-linolénsav, különböző növényi olajokban (repce, len, dió, mogyoró, és szója, kukoricacsíra, bogáncs)  fordul elő változó mennyiségben.  A sütéshez használt zsírok előállításuk során elveszítik legértékesebb alkotóelemüket, az esszenciális zsírsavakat, ezért az emberi szervezet számára teljességgel értéktelenné válnak. Éppen ezért hidegen sajtolt formában kell fogyasztani a növényi olajokat.

Miért a lenolaj?

Mert ez az egyetlen növényi olaj, amely többet tartalmaz a nagyobb egészségügyi hatással rendelkező omega-3-ból, mint omega-6-ból.

Hogy jön ide a túró?

Dr. Johanna Budwig, német biokémikus felfedezte, hogy  a telítetlen zsírsavak, amelyek elektromosan negatív töltéssel rendelkeznek, elsősorban a túróban található pozitív töltésű, kéntartalmú fehérjemolekulákat vonzzák. Ezekkel vegyülnek, és ezáltal vízben oldódóvá válnak. Ily módon olyan értékes lipoproteinek keletkeznek, amelyek irányítják a teljes víz-, enzim- és hormonháztartást, serkentik a mirigyrendszer „egészséges” váladéktermelését, és vízben oldhatóságuknak köszönhetően képesek behatolni a finom vérkapillárisokba.

MAGYARUL: ha a lenolajat túróval összekeverve juttatjuk a szervezetünkbe, akkor az omega-3 esszenciális zsírsavak még hatékonyabban képesek felszívódni, és többszörözve fejtik ki hatásukat.

Recept: túrós lenolaj, lenolajos túró

Vegyünk személyenként 2 evőkanál őrölt lenmagot, másfél evőkanál lenolajat és 50 g Mizo félzsíros túrót, majd keverjük jól össze! Fogyaszthatjuk önmagában vagy mézzel és gyümölcsökkel, de meghinthetjük olajos magvakkal is, esetleg fűszerezett túróként is tálalhatjuk. Számos variációban beépíthetjük mindennapi táplálkozásunkba.

Címkék: egészség túrókúra lenolaj omega-3 szív- és érrendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://tej.blog.hu/api/trackback/id/tr45684275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.