HÓDÍT AZ ÍZESÍTETT TEJ

 2013.08.28. 09:00 | Tej-blog

izesitett-tej.jpgA szülők tudják, hogy a tej magas kalciumtartalma miatt nagyon fontos a gyermekeik számára. A tej bevezetése a gyerekek étrendjébe azonban nem mindig könnyű feladat, ugyanis a tej önmagában nem minden kétévesnek ízlik. Ilyenkor lép akcióba az ízesített tej, amely az anyák egyik legfőbb fegyvere a napi tejadag célba juttatásában.

Ezt mutatják a statisztikák is. GfK Hungária 2012-es Háztartáspanel kutatásából ugyanis kiderül, hogy az ízesített tejek iránti igény Magyarországon mintegy 6 százalékkal nőtt 2012-ben a megelőző évhez képest, és a háztartások majdnem egyharmada vásárolt ilyen terméket tavaly. Az élen természetesen a kakaós tej áll, ami vitán felül a legnépszerűbb nemcsak a gyerekek, de a felnőttek körében is. A kakaósat a vásárlók kétharmada választja. Ezt követik a karamellás, madártejes és a tejeskávé ízesítésű italok.

A tejhez képest még így is szerényebb mértékben fogyasztanak a magyar háztartások ízesített tejitalokat, de a tejgyártók már felismerték, milyen nagy a fejlődési potenciál az ízesített tejek fogyasztásában. Ugyanis míg a tejet fogyasztók száma stagnálni látszik évről évre, addig az ízesített italok egyre népszerűbbek. Egyes becslések szerint a 2012 és 2015 között kétszer olyan gyorsan nő majd az ízesített tejek piaca, mint a sima tejé.

Erre a tendenciára pedig már érdemes alapozni. Az erős versenyben a tejgyártóknak az újonnan felmerülő fogyasztói igények kielégítése érdekében a folyamatos termékfejlesztést kell szem előtt tartaniuk. Aki pedig követi a trendeket, és keresletnövekedést szeretne elérni, annak az ízesített termékpaletta bővítésén kell gondolkodnia.

A hazai gyártók közül a Sole-Mizo gyorsan ébredt. A legnépszerűbb ízek mellett ugyanis idén piacra dobta az epres tejitalt leváltó bodzás változatot, amellyel immár ötfősre duzzadt a Mizo Top termékcsalád.

Ennek pedig valószínűleg a 30 évnél fiatalabb, illetve a 40-50 év közötti háziasszony vezette háztartások örülnek leginkább. Ők ugyanis a legfőbb vásárlói/kipróbálói az ízesített tejeknek, egyrészt gyerekeik, másrészt a maguk kényeztetésére.

Címkék: statisztika tej kakaó bodzás karamellás ízesített tej madártejes tejeskávés tejfogyasztási tendencia

A bejegyzés trackback címe:

https://tej.blog.hu/api/trackback/id/tr145480562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.