ADJ RÁ KAKAÓT!

 2013.05.29. 09:02 | Tej-blog

topkakao450.jpgA fenti mondattal kapcsolatban sokakban felmerülhet a kérdés, mi köze a kakaónak a hangerőhöz? Eláruljuk. Semmi. Maximum a szlengszótárban. Mi viszont most nem a hangerő emeléséről, hanem a sportolás közben elvesztett életerő visszanyeréséről, pontosabban az izomregenerációról/izomregenerálódásról beszélünk. Ahhoz pedig nagyon is sok köze van a kakaónak!

Itt a tavasz. Egyre többen mennek ki a szabadba sportolni. Köztudott, hogy mindenféle testedzés után elsősorban folyadékpótlásra, illetve az izmok regenerálódásának elősegítése érdekében szénhidrátbevitelre van szükség. Szénhidrát hiányában ugyanis az állóképességi teljesítmény jelentősen csökken. Ezért fogyasztanak annyian edzés után szénhidrátdús energiaitalokat.

Amerikai kutatók azonban kísérletekkel bizonyították, hogy létezik egy sokkal egészségesebb – ráadásul olcsóbb – ital, amely megegyezik a legtöbb szénhidrátital komponenseinek arányaival, viszont az edzés utáni regenerációban hatékonyabb annál. Ez pedig a kakaó, amely egyrészt a tej összetevőinek köszönhetően biztosítja az izzadással elvesztett folyadék és ásványi anyagok, pl. a kalcium, a kálium és a magnézium pótlását és könnyű felszívódását. Másrészt magas szénhidráttartalmának köszönhetően hatékonyan járul hozzá a szervezet szénhidátraktárainak újratöltéséhez, az izmok regenerációjához, a jobb állóképesség biztosításához és a nagyobb teljesítményhez.

A kakaó és a szénhidrátitalok hatásait összehasonlító vizsgálatok során versenysportolók vettek részt terheléses teszteken, melyeket regenerációs, folyadékpótló fázisokkal szakítottak meg. A pihenések alkalmával a résztvevők egy része szénhidrátdús italokat, másik része kakaót ivott. A kísérlet közben elvégzett tesztek azt mutatták, hogy az intenzív edzés után a kakaót ivókban szignifikánsan alacsonyabb volt az izomkárosodást jelző kreatinkináz szintje, mint a szénhidrátdús italt fogyasztókban. Vagyis a kakaó hatékonyabban segíti elő az intenzív edzés utáni izomregenerációt. A kakaót fogyasztó sportolók lényegesen magasabb teljesítményt értek el és később fáradtak el, hosszabb ideig tudták folytatni az edzést, és 53%-uk nagyobb összteljesítményt ért el, mint a szénhidrátitalt fogyasztók.

A vizsgálatok bebizonyították, hogy az alacsony zsírtartalmú csokoládés tej eleget tud tenni a folyadék és szénhidrát együttes pótlásának. Mindezek mellett még egy harmadik, a teljesítményt kedvezően befolyásoló tulajdonsággal is jellemezhető, amely a kakaó stimuláns - éberségi szintet fokozó - hatásával írható le.

Fontos! Mindig alacsony zsírtartalmú kakaót válasszunk. Például Mizo-t, amely segít regenerálódni az edzések között, hogy újult erővel folytatni tudjuk azt, vagy ha már végeztünk, akkor biztosítja, hogy ne legyünk hulla fáradtak az intenzív testmozgást követő órákban.

Címkék: edzés kakaó teljesítmény szénhidrát izomregenerálódás

A bejegyzés trackback címe:

https://tej.blog.hu/api/trackback/id/tr815330828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rebeka Móricz 2016.02.29. 16:13:26

Az lenne a kérdésem,hogy nem tudod- e véletlenül, hogy hol található a kísérlet részletesen leírva? Mi volt a forrásod? Szakdolgozat készülne belőle, nagyon jo lenne ha megosztanád velem hol olvastál róla, sokat segítene :)
Köszönöm előre is!