tevhit-fogyokura.jpgEgy tejivást népszerűsítő sajtótájékoztatón dr. Szűcs Erzsébet, egészségfejlesztő főorvos lerántotta a leplet jó néhány, az interneten keringő, tejjel kapcsolatos legendáról, tévhitről.

TÉVHIT: „A tej hizlal!”

Sajnos nagyon sok nő vélekedik hasonlóan, ezért inkább kiiktatják a tejet az étrendjükből. Ez a lehető legrosszabb döntés, hiszen a tej, jelentős kalcium- és D-vitamin-tartalma miatt egészségünk megőrzésében alapvető szerepet játszik.

Egyes kutatók éppen azért indítottak vizsgálatot, hogy bizonyítsák a fenti állítás ellenkezőjét, és sokakat visszacsábítsanak a tej oldalára. Ezek a kutatások örömhírrel szolgáltak a kétkedők számára: nemcsak hogy nem hizlal, de mozgás és aktív életmód mellett a tej még fogyaszt is.

CÁFOLAT

Stuart M. Phillips, kanadai professzor hat évig tartó klinikai vizsgálata megállapította, hogy a testtömeg gyarapodásának két fontos kockázati tényezője a kevés alvás és az alacsony kalciumbevitel. Vagyis ha nem iszunk tejet egyáltalán, akkor a legfőbb kalciumforrástól fosztjuk meg szervezetünket, így pedig növekszik az elhízás veszélye.

Azt is bebizonyították, hogy a tejfogyasztás igencsak jótékony hatással van az ideális testtömeg elérésére és megőrzésére. Sőt, kijelentették, hogy a tejivás fogyaszt!

Megfigyelték ugyanis, hogy napi két pohár tejet fogyasztó, fiatal nők 12 heti súlyemelő gyakorlat alatt több izmot növesztettek, de a testsúlyuk nem nőtt, mert több zsírszövetet vesztettek, mint azok, akik ugyanannyi kalóriájú és térfogatú energiaitalt kaptak.

Egy másik kutatás is meglepő eredménnyel szolgált, ami további bizakodásra adhat okot a tejben kétkedők számára. Johan Auwerx és munkatársai Lausanne-i Műszaki Egyetemen 2012-ben egy nikotinamid-ribozid nevű vegyületet találtak a tejben, mely elősegítheti a megfelelő anyagcsere-működést. A kísérletek során azoknak az egereknek a szervezete, amelyek nagy dózisban kaptak nikotinamid-ribozidot, még emelt zsírtartalmú étrend mellett is több zsírt égetett el. Az állatok - túl azon, hogy nem híztak el -, gyorsabban futottak, valamint az állóképességük is javult.

Természetesen további emberi kísérletek szükségesek eddigi kutatásaik kiegészítésére. Egyelőre tehát nem érdemes drasztikusan megnövelnünk az elfogyasztott tej mennyiségét, hiszen valószínűleg nem elegendő pusztán a tejfogyasztással bevinni a szervezetbe a nikotinamid-ribozidot.

Fogyasszunk inkább normál mennyiségű tejet (az ajánlott napi fél litert), és mozogjunk rendszeresen! A kettő kombinációja biztos fogyást eredményez majd.

Címkék: kutatás tej fogyókúra kalcium anyagcsere tévhit testtömeg

A bejegyzés trackback címe:

https://tej.blog.hu/api/trackback/id/tr55242589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.