tejszinhab_01.jpgLehet, hogy csak a magam nevében beszélek, de én évek óta flakonos tejszínhabot teszek a sütemények tetejére. Közben pedig szép lassan elfelejtem, milyen is a valódi tejszínből készült, krémes, lágy, mesterséges hozzáadott összetevők nélküli hab a tortán.

Sőt, mióta a flakonos tejszínhabot használom, már nem is szeretem a tejszínhabot. Ez persze részben annak köszönhető, hogy idősebb fejjel már nem a habot tartom a leglényegesebbnek a sütiken. Másrészt viszont a kényelmem áldozata lettem. Sokkal egyszerűbb flakonból nyomni, mint akár habszifont használni vagy kézzel felverni a habtejszínt. Így maradtam a műízű, tejet nem sokat látott, nyomógázos „habfelfújtnál”.

Hozzászoktam. Közben pedig le is szoktam róla. Ugyanis ennek teljesen más íze van, mint az igazi tejszínhabnak, amit régen annyira szerettem. Erre pedig nemrégiben döbbentem csak rá, amikor is egy vendégeskedés alkalmával a tejszínhabra sokkal igényesebb barátaim, kézzel felvert tejszínhabot kínáltak a desszert mellé. Abba belekóstolva pedig nosztalgikus érzések fogtak el, mind az ízének, mind az állagának köszönhetően. Tényleg meglepődtem, amikor megtudtam, hogy nem egy általam eddig ismeretlen flakonos márkát kóstoltam meg. Sőt, azon is csodálkoztam, hogy a habtejszínt fel lehet verni kézzel is. Eddig azt hittem, csak a jó öreg habszifon képes erre.

tejszinhab_02.jpgAz élményt pedig csak fokozta a torta maga. Isteni Pavlova tortára kanalaztuk ugyanis a szuperkrémes tejszínhabot. Ropogott a sült tojásfehérje hab, amit lágyan oldott a „habkrém”, az egészet pedig a tavaszt idéző, friss eperrel bolondítottunk meg. Mennyei kombó. Számomra, aki nem vagyok oda sem az édes tojáshabért, sem a savanykás eperért, a köztes tejszínhab tette nemcsak ehetővé, de nagyon is azzá ezt a desszertet. (A receptet itt megtekintheted, ha érdekel.)

Te is flakonból etted eddig a tejszínhabot? Ne tedd soha, tényleg soha többé. Én biztos, hogy rászánom az időt. Vagyis az alapanyag, a kiváló Mizo habtejszín bevásárlására biztos. A felverést, lehet, hogy másra bízom. Az ugyanis elég melós. Én pedig nem lettem kevésbé kényelmes. Szerencsére a barátaimmal elég sűrűn találkozom. :-)

Címkék: nosztalgia tejszínhab eper desszert Pavlova torta

A bejegyzés trackback címe:

https://tej.blog.hu/api/trackback/id/tr836071678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.